duminică, 9 noiembrie 2014

Betonarea a 3000 mp din parcul IOR. Cum au votat consilierii?

Preluare din procesul verbal de la sedinta de Consiliu Local Primaria Sectorului 3 din data de 22.05.2014.       

"Trecem la punctul 22 „Proiect de hotărâre privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii „Sala multifunctionala pentru activitati culturale in Parcul Titan, Sectorul 3”. Propuneri, obiectiuni?!

Dl. consilier Circa Honorius

            D-le Presedinte, am citit expunerea de motive si raportul de specialitate. Incerc sa inteleg care este utilitatea, adica de ce trebuie facuta in parc aceasta sala si  modul complicat de realizare a ei, este o structura ingropata, nu cumva cresc costurile proiectului care sunt in valoare de 10 milioane euro, prima transa fiind de 6 milioane euro?!

Dl. Primar al Sectorului 3

            Am luptat foarte mult sa preluam in administrare sala de la cinema Gloria. Nu am reusit si lucrurile sunt foarte incurcate acolo. De ce in parc? Pentru ca in alta parte nu am gasit si as vrea sa nu ne facem probleme de costuri pentru ca am gasit solutii optime. In afara de  fatada care e vizibila, tot, in rest, inseamna spatiu verde. Este sub pamant, nu deranjeaza parcul, mai mult decat atat creaza oportunitatea de a forma un amfiteatru deasupra salii, in spatiul verde. Daca ne referim la costuri, orice sala de acest fel, puteti sa cautati pe net, rar gasiti o astfel de sala care sa se preteze la teatru, la o astfel de dimensiune, pentru ca sunt niste normative stricte, o sa le gasiti pe net incepand de la 30 milioane in sus. Noi am gasit solutii optime, undeva la 8 milioane. Nu e cazul sa mai discutam daca avem nevoie de o astfel de sala, avem nevoie de cultura si cred ca este de datoria noastra sa promovam cat putem de mult astfel de facilitati mai ales in inima Sectorului 3. Acolo este centrul Sectorului 3, este usor accesibil, lasand la o parte faptul ca oricum nu aveam unde in alta parte, ni s-a parut ca fiind unul din cele mai nimerite locuri unde putem sa o facem. Avem si facilitate de parcare, o zona care se preteaza sa parcam autoturisme suficient de multe. Sunt convins ca vom fi mai mandri ca facem parte din comunitatea Sector 3 dupa ce vom detine o astfel de sala de cultura.

Dl. consilier Tartacuta Victor

            D-le Primar, ma adresez d-voastra, ca d-voastra ati raspuns, am trei neclaritati. Unu, este o Lege care spune ca pentru a schimba destinatia unui parc trebuie facut P.U.Z. sau macar P.U.D. Cea de-a doua chestiune, ati vorbit si ati spus foarte clar ca ea, cladirea nu iese din pamant ceea ce e contrazis de anexa cu indicatorii care vorbesc de o inaltime a terasei cladirii de 17,50 m si atic scena 26,50 m si, nu inteleg, scrie clar h maxim. Cea de-a treia intrebare pe care o am, asta nu se intampla intr-unul din cele 4 parcuri care tocmai au plecat de la Primaria Sectorului 3 catre firma aceea care da 550 euro pe luna pentru toate cele 4 parcuri? Ei vor administra cladirea asta sau noi?Adica cine, ce va face?!


Dl. Primar al Sectorului 3
            Am explicat foarte clar, trebuie sa fii foarte ignorant ca sa crezi ca parcul a fost concesionat. Lucrarile de acolo au fost concesionate. Am explicat si profit de ocazie sa explic si acum, de cand sunt primar la Sectorul 3 am redus cheltuielile enorm pe parcuri. Ca sa va dau un exemplu, de la 110 milioane in 2011, adica ultimul an cand d-voastra erati Viceprimar si alcineva Primar, de la 110 milioane lei au scazut costurile  anul acesta , undeva la 15 milioane. Anul trecut cheltuielile au fost de vreo 30 milioane, aprobate aici de d-voastra. Acele 30 milioane, trebuie sa va spun, s-a facut o investitie enorma in parc, s-a facut ce nu a mai avut de peste 30 de ani, decolmatarea lacului, care era o crescatorie de tantari, pentru ca era plin de mal. Noi am facut acele lucrari si ne-am incadrat in acel buget, adica un sfert din cat cheltuiati d-voastra in 2011. Eu estimez si lucrul asta l-am comunicat , doar de la Directia Parcuri, fostii manageri, cei care au gestionat primaria inainte de 2012,  au furat numai de la Directia Parcuri  in trei ani de zile peste 50 milioane euro, pe care le demonstrez pe cifre. Inteleg revolta si nemultumirea celor care au beneficiat de aceasta scurgere de bani publici si vreau sa le mentionez sa isi ia gandul ca poate sa se mai intample o astfel de nenorocire in Sectorul 3 cata vreme sunt eu pe aici. Vad ca d-voastra incurajati ideea ca s-a concesionat parcul pe pret de nu stiu ce. Acolo, intr-adevar o firma privata face niste  investitii. Avem nevoie de toalete in parc? Eu cred ca suntem cu totii de acord ca da. Ne deranjeaza daca exista un vaporas pe acel lac curatat, decolmatat, igienizat? Eu zic ca ne ajuta. De asemenea, barcute si hidrobiciclete. Pentru aceste investitii noi percepem redeventa. D-voastra stiti ca nu puteti sa fiti atat de dezinformat sau atat in necunostinta de cauza ca nu are nicio legatura cu concesionarea parcului, el a fost, este si va ramane pentru totdeauna, doar daca nu va mai reveni vreodata vreun individ ca cel care a mai pus in posesie o bucata de parc, el va ramane public. Am luptat si lupt nu doar sa le mentin dar sa le intretin cat mai bine posibil si chiar sa extind tot ceea ce inseamna suprafete verzi, zone de agrement, parcuri, parculete, locuri de joaca. Acum doua luni de zile am luat premiul de la revista Forbes de cel mai verde oras din Romania, Sectorul 3. Eu inteleg ca va deranjeaza faptul ca se realizeaza multe lucruri acum, dar daca am vreun regret, atunci cand d-voastra ati gestionat aceasta primarie nu aveti prea mare lucru sa scrieti pe hartie decat astfel de nenorociri pe care tocmai le-am amintit.

Dl. consilier Tartacuta Victor

D-le Primar, cu tot respectul,  eu nu fac declaratii politice spre deosebire de d-voastra, mai ales d-astea sforaitoare si absolut ireale si chiar nu vreau sa intru in niciun fel de polemica. Doresc doar, ridicand cele trei aspecte de care am vorbit, sa mi se raspunda la ele, altceva decat povesti. Daca vreti le repet. Neclaritatile vizavi de obligativitatea pentru a construi in parc sa trebuiasca P.U.Z. sau P.U.D. , faptul ca de fapt cladirea are doua etaje deasupra terenului si altele. Multumesc!
Dl. Primar al Sectorului 3
Sa fii necunoscator, cateodata se poate intampla. Sa fii penibil, asta, intr-adevar, cred ca nu si-o doreste nimeni. D-voastra tocmai ati adoptat P.U.D.-ul care se refera la aceasta sala de cultura, iar daca d-voastra nu stiti ce se intampla aici ar trebui sa beti o cafea inainte sa veniti. Sau nu stiu ce ar trebui sa faceti ca sa puteti constientiza ce anume se intampla aici, in aceasta sedinta. Astazi, aici, d-voastra ati votat P.U.D.-ul acestei sali.




Dl. consilier Tartacuta Victor

Este regretabil si foarte trist, sigur, spre tristetea domnilor si doamnelor cetatenilor din Sectorul 3 ca d-voastra inca va aflati aici, au trecut doi ani si tot nu ati aflat de Legea 350/2001.  D-le Secretar, incercati sa faceti rost, va dau Ipad, cautati ca sa vedeti ca spune P.U.Z., nu P.U.D.

Dl. Arhitect Sef al Sectorului 3

P.U.Z. este necesar, conform Legii 350, precum ati mentionat si d-voastra, pentru lucrarile care schimba destinatia spatiului. Nu este vorba despre o documentatie care schimba destinatia spatiului. Spatiile de cultura sunt, conform P.U.G. al Municipiului Bucuresti, acceptate in zona V1A, respectiv zona parcului Titan – Al.I.Cuza.

Dl. consilier Tartacuta Victor

Adica schimbarea spatiului verde intr-o cladire nu e o schimbare, de fapt?!

Dl. Arhitect Sef al Sectorului 3

Schimbarea destinatiei spatiului. V1A, conform P.U.G. al Municipiului Bucuresti, poate cuprinde cladiri care au destinatia de cultura, sport si toate celelalte. Nu se schimba destinatia parcului prin amplasarea unei asemenea sali de spectacol. Observati exemplul care exista si la nivel municipal in cadrul parcului de la Stadionul National Lia Manoliu. Nu au fost aprobate documentatii cu caracter de P.U.Z.  pentru ca nu se schimba destinatia acestor spatii verzi.

Dl. Presedinte de sedinta

Va multumesc! Supun la vot punctul 22.
22 pentru
7  impotriva (Circa Honorius, Ciudomirov Mihai, Dragoiescu Ionut, Fatu Adrian, Nita Alina, Tartacuta Victor, Voinea Inocentiu)
2 abtineri
Cu 22 voturi pentru, 7 impotriva, 2 abtineri proiectul  a fost aprobat.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu